Kalmpjes aan... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Cools - WaarBenJij.nu Kalmpjes aan... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Cools - WaarBenJij.nu

Kalmpjes aan...

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Hee Mensen!
Hier ben ik weer met een klein verslagje… Het is maar een klein verslagje van wat ik gisteren gedaan heb. Aangezien ik op dit moment nog geen stage heb, heb ik veel tijd om wat verslag je te typen en in het internet café te zitten…

Gisteren ben ik in mijn eentje naar het zwembad gegaan. Zwembad de VOS ligt op een kleine vijf minuutjes wandelen van hier. Ik heb me voor 75 SRD meteen een maand abonnement genomen. Hiermee kan je onbeperkt gaan zwemmen van 6uur tot 22uur. Dus das al wel de moeite hé. Ik wist al van andere mensen dat de VOS een zwembad is waar vooral veel Belgische en Nederlandse studenten komen. Het was erg rustig op de moment, maar ik zag een beetje verder al meteen twee Nederlandse meisjes liggen. Ik heb me voorgesteld en mocht er meteen bij komen liggen. Verder heel de middag wat gezwommen en gebabbeld met die meisjes. Ze logeren met een twaalftal meiden in een echt studentenhuis. En hebben op dat gebied dus wel meer geluk dan ik :) Vanavond hebben ze een soort feestje, en ze hebben me ook uitgenodigd. Ik ga dus zeker gaan! Gewoon gezellig wat andere mensen leren kennen.
Toch redelijk verbrand al gisteren, ik dacht dat ik me beter had ingesmeerd :) ...

Gisteren avond ben ik met Julie in ’T vat gaan eten. Ik had er echt zin in! Mijn eerste ritje met de taxi en een eerste bezoekje aan de stad, m’n eerste avondje uit :) Ik bestelde Pom, iets typisch Surinaams met rijst kip en nog een soort kippenbrij. Was echt lekker! Voor te drinken nam ik zuurzaksap. Hehe, geen idee was het is, maar het was echt heel lekker. Erg zoet ook. Julie trakteerde ook nog op een Prabobier, omdat ik haar DVD’s had meegenomen van thuis. Even later kwamen er ook nog twee andere medestudenten van Julie en het werd nog een gezellige avond!

Ondertussen heb ik ook mijn klein radio’tje ingestoken en galmt er wat leuke muziek uit mijn radio met wat leuke Surinaamse commentaren af en toe :) The Happy Station…. Ik word er inderdaad ook wel goed gezind van!!

Voor deze middag heb ik hier in een ziekenhuis eens eten besteld. De zusters met wie ik woensdag al een gesprek had zeiden me dat het best lekker en gezond Surinaams eten was. Ik ben dus wel eens benieuwd, heb trouwens ook totaal geen idee wat ik juist besteld heb. Rijst waarschijnlijk :)

Heb deze morgen ook mijn kamertje hier als eens snel wat gepoetst. Ik zag toevallig deze morgen op de gang dat er ergens bij een kamer de deur openstond. En ben me dus maar meteen gaan voorstellen. Het blijk een zuster te zijn die op de OK werkt, en dat was hun dienstflat. Ik vroeg haar waar ik ergens wat poetsgrief kon vinden. Ze zei me dat iedereen zelf het nodige poetsgrief in huis heeft om wat te poetsen. Maar ik mocht wel haar aftrekker even lenen. Een emmer ofzo was ik ook nog niet tegen gekomen, dus dan maar de waterkoker gebruikt om het water over mijn vloer te gieten :) en snel even het water weer naar buiten getrokken. Ik denk dat ik best straks nog wat poetsgrief voor mezelf ga kopen!

Deze middag ga ik denk ik het openbaar vervoer hier eens proberen. Het zijn klein busjes die rondrijden. En blijkbaar kan je ze overal laten stoppen en kan je ook overal weer afstappen… Ben dus wel eens benieuwd hoe dat gaat zijn. Voor het ziekenhuis staan altijd heel wat mensen te wachten op zo’n busje dus die zullen me dus zeker wel kunnen helpen om tot in de stad te geraken. Ik ga nog eens een bezoekje brengen aan de stad en me inschrijven voor de Salsa lessen. Niet dat ik echt een geweldig gevoel voor ritme heb ofzo, maar ik denk wel dat het gewoon leuk en gezellig is. En je leert er weer nieuwe mensen kennen hé….

Groetjes uit het Warme Suriname :)

  • 24 Oktober 2008 - 16:04

    Kristen:

    Tof om te lezen dat alles goed met je gaat!Ik heb het gevoel dat het daar drie héél gezellige maanden gaan worden ( nieuwe vriendinetjes, aan het zwembad liggen, avondjes uit, goei weer,... .)Hopelijk valt je stage ook goed mee!

    Groetjes uit het koude en natte België :-)


  • 24 Oktober 2008 - 16:07

    Kristen:

    Het is natuurlijk vriendinnetjes met dubbele n! :-) Sorry, dat is met het rap zijn!

    Amuseer je daar nog goed,
    Kristen

  • 25 Oktober 2008 - 09:26

    Marijke:

    Hé Meid,
    Wat leuk om te horen dat je goed bent aangekomen dat je daar al vele nieuwe dingen hebt ontdekt en uitgeprobeerd!!! Echt tof om te horen...:)

    Geniet van elke moment daar hé! En stuur gerust wat zon op...:)

    Een hele dikke knuffel en nog veel FUN daar! -x- Marijke

  • 26 Oktober 2008 - 11:25

    Nicht Nies:

    Hey lieverd!

    Wat een zalige verhalen al! Hoe elk land toch compleet andere verhalen kan opleveren. Ik herken mij avontuur in Rome er in ieder geval niet in, maar da's ook logisch omdat jij aan de andere kant van de wereld zit! Het lijkt me er zalig! Geniet er maar van, want voor je 't weet zijn die 3 maanden voorbij!

    Goed kindjes pakken, laat weten als het zover is hé :-)

    Groetjes
    Nies

  • 26 Oktober 2008 - 20:00

    Marij:

    Dag Ellentje!

    Daarnet een heel gezellige avond gehad met een deel van de puffende lama's. Het was mosselfeest van de chiro, de eerste keer sinds lange tijd dat jij daar niet was. Maar ik heb wel aan je gedacht hoor!
    Morgen je eerste stagedag.. Laat alles op je afkomen, en geniet ervan! De eerste indrukken zijn belangrijk, je zal wel wat rariteiten zien!
    Succes!

    Smakkerds uit Loenhout!
    xx Marij

  • 27 Oktober 2008 - 10:46

    * Petra *:

    Hi Ellen,

    Vandaag je eerste stagedag...SPANNEND !!
    Ik denk aan je en duim !
    Laat maar snel weten hoe het gegaan is !! Ben benieuwd !

    Ook nog héél véél plezier tijdens je salsa-lessen, duikjes in het zwembad en leuke uitstapjes! Dat zit allemaal wel goed he! Fijn !

    En misschien kun je ons, als je terug bent, wel eens een cursusje salsa geven als 'puffende lama-activiteit' !! Zou wel lachen zijn, denk ik!

    Groeties,
    Petra

  • 27 Oktober 2008 - 11:14

    Tante Gerd:

    Hey Ellen,

    Blij dat we je kunnen volgen op deze blog. veel succes ginder met de stage en geniet maar van het land en de mensen ginder.

    Groetjes uit het natte, koude Brecht.

  • 27 Oktober 2008 - 12:07

    Franske:

    Hoi Ellen

    Ook ik ben benieuwd hoe je eerste stage-dag verlopen is!!
    Geniet nog van je tijd daar!
    xxx
    Franske

  • 27 Oktober 2008 - 13:11

    Liset:

    Heeee Ellen!

    Vind 't zo fjin om je verhalen te lezen, beleef ik zelf nog wa van Suri, want voor je 't weet ligt t alweer zoooooooooo ver achter je! trust me ;)
    Probeer eens verse zuurzaksap op de kop te tikken, is veel minder zoet! Oe oe markoeza-sap is ook erg lekker! Fijn da je een abonnement hebt bij 't VOS, hadden wij ook snel haha! Heb je taxichauffeur Jeffrey al ontmoet??? Die hadden wij heel vaak is ook erg goedkoop. Veel plezier bij de salsalessen van Ichy! ritmegevoel is nie nodig hoor! Fijn da je toch al aardig wa mensen hebt ontmoet, gaat toch wel snel he! Succes met je stage vandaag! Doe de zusters de groeten!

    Liefs Liset

  • 27 Oktober 2008 - 17:24

    Karolien:

    Ahoi Ellen,

    Dat zit daar wel goed lijkt me! Ik ben alvast stikjaloers dat ik hier in het belgiëlandje op zoek moet naar een job, terwijl jij de andere kant van de wereld gaat verkennen. Je mag altijd eens polsen daar of ze geen graficus nodig hebben... voor geboortekaartekaartjes ofzo ;)

    Geniet van deze unieke maanden!

    Een dikke groet
    van de aller-lui-ste puffende lama.

  • 27 Oktober 2008 - 19:56

    Ione:

    Hey Ellen! Hier nog een collega van je mama :-) Amuseer je ginder maar super en vang die baby's goed op, he! ;-)

  • 28 Oktober 2008 - 09:54

    Mieke:

    Hé Ellen! Wow dat klinkt allemaal te gek! Geniet er van ... go for it and have the time of your life! Gwietz!!

  • 28 Oktober 2008 - 13:13

    Anke:

    Hey Ellen,

    Eerst en vooral bedankt voor je berichtje op facebook.
    Uit je berichten kan ik wel afleiden dat het daar allemaal wel plezant is. Ik ben benieuwd hoe je stage gaat zijn dus ik ga je verhalen hier zeker blijven volgen :)

    In elk geval nog heel veel plezier ginder en nog goed zweten :)

    Groetjes,
    Anke

  • 28 Oktober 2008 - 16:57

    ANNIE:

    He meid!
    Zalig om zo'n tekstje te lezen! echt waar!
    Ik wens u nog superleuke dagen toen! En succes met uwe waterkoker! Haha! Dat was echt hilarisch!
    Geniet ervan!! (k)

  • 28 Oktober 2008 - 21:41

    Tinne Dj:

    Hey, ellen
    Geniet er met volle teugen van. Vandaag waarschijnlijk alweer veel kindjes helpen ter wereld brengen. Ik heb er nog altijd spijt van dak geen buitenlandse stage gedaan heb. Hou ons op de hoogte van je avonturen, ben echt benieuwd! Dikke knuffel.

  • 28 Oktober 2008 - 22:00

    Hilde:

    Hey Ellen,

    Blijkbaar gaat het daar goed, zo te lezen. Je trekt al vlug je plan, maar dat is ons ellen nu eenmaal. Ik kijk al uit naar je volgende verhalen, zoals je eerste bevalling enz...

    Je zult ook al wel bruin zien zeker, hier in België is het letterlijk en figuurlijk dood vriezen. Dus geniet daar maar volle teugen van de zon...

    Ik ga eens verder werken, ja ja ik heb weer maar eens de nacht.
    En ik ging je op de hoogte houden, tussen mij en Thijs groeit er iets moois, we hebben deze week al verschillende keren afgesproken. Maar als er meer komt hoor je het wel...

    Dikke zoen en knuffel
    Hilde

  • 29 Oktober 2008 - 19:12

    Greet:

    Hey Ellen,
    Stuur maar veel verslagjes door! Super leuk om te lezen al ben ik wel jaloers hoor! Ondertussen zal je stage al wel begonnen zijn, we horen het wel,
    Dikke kus
    Greetepeet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

Late update: Oud op Nieuw

30 December 2008

Ralleigh Vallen

30 December 2008

Kerstmis...

30 December 2008

Isadow en Jaw Jaw

23 December 2008

25 Surinaamse baby's en een enorme Kerstsfeer!
Ellen

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 74540

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: