Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Cools - WaarBenJij.nu Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Cools - WaarBenJij.nu

Brownsberg

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Hee...

Vrijdag avond na de Salsa les nog gaan eten met een hele hoop het was een etentje voor een verjaardag en voor twee mensen die terug naar huis zouden vertrekken de volgende dag. Lekker gegeten en nadien met iedereen nog wat gaan drinken. Maar ik wou het niet te laat maken, want de volgende dag vertrokken we op trip naar Brownsberg!!

’s Morgens vertrokken we met het busje. Onderweg nog een paar keer gestopt om drinken, bananen en watermeloen en andere lekkere dingen te kopen. Na een ritje van twee en half uur kwamen we aan. We konden toen echt genieten van een kei mooi uitzicht over het Brokopondo stuwmeer….
Daarna snel nog iets gegeten en toen verstrokken we voor onze eerste wandeling naar het Irene waterval. De afdaling was redelijk stijl en je moest echt goed kijken waar je je voeten moest zetten. En er moest er natuurlijk weer eentje door haar enkel zakken :-s Gelukkig had Eva echt goede stapschoenen aan en hadden we dezelfde maat. Zo zat mijn voet wat beter ingepakt en kon Eva verder om mijn Teva’s. Redelijk mankend ben ik toch bij de Irene vallen geraakt. Boven ons hoofd zagen we heel wat apen heel een weer springen. Leuk om te zien… Gezien de tijd van het jaar was er niet echt veel water bij de waterval. Maar genoeg om ons er even in te verfrissen! En om ons op te laden voor de klim die ons nog te wachten stond… Pfff amai, dat was niet niks!! Maar door regelmatig eens te stoppen en veeeel te drinken onderweg zijn we ook weer helemaal boven geraakt. Daarna hebben we ons rustig wat kunnen verfrissen voordat we konden gaan eten. Na het lekkere Surinaamse eten hebben we een hele hoop Parbo-bier ingeslagen en een kampvuurtje gemaakt. En rustig nog wat babbeltje en wat spelletjes gespeeld. En geluisterd naar het enorme lawaai van de brulapen... Amai, wa lawaai dat die kunnen maken das echt ni normaal. Angstaanjagend als je niet zou weten wat voor geluid het is.Ik ben op tijd in mijn hangmat gekropen want was echt kapot van die eerste dag. Ik moet toegeven ik heb helemaal niet slecht geslapen in die hangmat!! Maar ook `s nachts zijn we bijna allemaal nog eens wakker geworden van het de brulapen...
De volgende morgen vertrokken we na het ontbijt naar de witikreek. Dit was een wandeling van een dik uurtje. Waarna we in de kreek wat konden zwemmen enzo.
En daarna hebben we nog een goei uur gewandeld tot aan het Brokopondo meer. Tijdens het wachten op de boot ging onze gids nog even op kokosnoten jacht, en kwam terug met één kokosnoot. Dus werd de kokosnoot verdeeld onder ons zeven.
En toen kwam heb bootje eraan! Ooooh da was echt zo zalig, na zolang gewandeld te hebben konden we nu gewoon genieten van het uitzicht op het meer…. Zalig was da... Het was een tochtje van bijna drie kwartier tot op Stone Eiland. Hier stond ook weer eten klaar voor ons en een lekker grote watermeloen als dessert!!! Snel nog even onze hangmat opgehongen en wat gezwommen voor we weer voor twee en half uur dat busje in moesten.
Ja het was echt een super weekend!! ’t Is een kort verslagje, maar ik denk dat de foto’s veel meer zeggen hier…
En er zijn een paar Nederlandse co assistenten die ondertussen vloeiend Vlaams spreken… :) Hehe…

Verder heb ik vandaag mijn twintingste bevalling gedaan. Ik zit dus op de helft :)
Ook zit ik na deze week op de helft van mijn stage op de verloskamer hier!!
Het gaat echt zoooo snel hier. Want ik ben hier ondertussen ook al een maand. Verder gaat het leven zijn rustig zijn gangetje hier. In de week paar keer naar salsa les, gaan uiteten,leuke dingen doen... Ja het leven gaat echt snel hier.

Ik geniet nu van de laatste daagjes op mijn kamertje hier want zondag verhuis ik.
Jaja, ik kijk echt uit naar de komst van de rest. Maandag heb ik een dagje vrij gekregen om zo kan ik de rest wat rondleiden enzo. En dinsdag 25 november is het onafhankelijksheidsdag van Suriname, en ook dan moet ik niet komen werken…
Dus nog wat tijd om te genieten dan !

Groetjes Ellen...

  • 20 November 2008 - 10:15

    Marijke:

    Wow meid! Weeral super om je avonturen te lezen! Dat je het daar goed hebt, daar ben ik 200% zeker van ;-) Maar we missen je hier toch hoor ;-)

    Ik wens je een goeie verhuis naar het huisje en heel veel plezier met alle andere die gaan aankomen! En als je helemaal geinstalleerd bent in je huisje, moet je je adres maar eens doorsturen ;-)

    Dikke knuffel

    Marijke -x-

  • 23 November 2008 - 19:37

    Anne:

    He grietje!
    Je foto's zien er oogverblindend uit! WHOW! Ik ga morgen afscheid nemen van Lisel.. Ik hoop dat jij je super amuseert met je vrienden die komen! Maar daar twijfel ik niet aan! Maak er nog wat van! Ik mis je.. x

  • 24 November 2008 - 16:57

    Nadine:

    Hey! Weer veel beleefd lees ik al! Echt super voor je dat je het daar zo naar je zin hebt! misschien moeten er wat vlaamse verloskundige wat nederlands leren haha! En al die foto's zo mooi! Ben nog steeds wel een beetje jaloers! haha! Tot de volgende maar weer he!

    xxx

  • 26 November 2008 - 19:15

    Nicht Nies En Geert:

    Wij hopen dat je het daar goed stelt en dat de verhuis goed is meegevallen! Je hebt het daar overduidelijk naar je zin! Geniet van elk moment want voor je 't weet zal 't weer voorbij zijn! Dus proef volop van de sfeer! Snuif ze op :-)

    Groetjes Nies en Geert

  • 26 November 2008 - 20:28

    Martine Philipsen:

    Heeeeeeey Ellen,

    Uit tijdsgebrek had ik nog niet alles op je blog gelezen, maar heb nu effe een inhaalmaneuvre gedaan. Had ook weer even heimwee naar m'n eigen avontuurtje en ben dan maar uit zieligheid m'n eigen blog nog eens gaan lezen (erg hè). Ik herken een aantal dingen maar het paradijs was bij mij ver te zoeken. Gelukkig kan jij daar wel wat van proeven, zaaaaaaalig!

    Een goeie tip: pak de goeie dingen mee naar hier, en probeer de minder goeie dingen in zijn context te begrijpen.

    Je bent in elk geval een durverke, Ellen! Geniet er nog van en ik zal nu wat meer proberen te volgen :)

    x Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

Late update: Oud op Nieuw

30 December 2008

Ralleigh Vallen

30 December 2008

Kerstmis...

30 December 2008

Isadow en Jaw Jaw

23 December 2008

25 Surinaamse baby's en een enorme Kerstsfeer!
Ellen

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 74540

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: