Verhuizen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Cools - WaarBenJij.nu Verhuizen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ellen Cools - WaarBenJij.nu

Verhuizen!!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Hier nog eens een klein berichtje uit SURINAME…

Net met Judith van 9 tot 10 baantjes gaan zwemmen. Jaja we zijn goed bezig hier ze…

Vorige week zondag is er nog een groep van KDG aangekomen! Ik ben mee naar de luchthaven geweest om ze op te halen… Ik vond het echt spannend om hen zo op te wachten :) Ze kwamen aan met 7, en met drie van hen zit ik nu samen in een huisje, en de 4 andere zitten ook samen aan de andere kant van de stad.
Ze hadden wel enkele uren vertraging omdat het aan het sneeuwen was op Schiphol en omdat ze het vliegtuig nog moesten voorzien van anti-vries enzo.
Maar ze hebben veel geluk gehad, want van de vluchten die nadien nog zouden vertrekken zijn er heel veel afgelast door het slechte weer…

Ik had gehoopt dat ik zondag middag al kon verhuizen, maar dat kregen ze toch niet geregeld. Khad weeral veel rommel vezameld op die maand tijd!! Hehe...
Tis echt een leuk huis met een salon, keuken, badkamer en drie slaapkamers. En ik maar verkondigen van jaja ons huis heeft airco, idd twee van de drie kamers hebben airco, maar mijn kamer natuurlijk weer niet… Achja ik heb het de eerst maand ook niet gemist ze… We hebben al wel wat problemen gehad met het water enzo. Omdat er niet altijd water uit de kraan kwam wisten we op den duur niet meer of de kraan nu opstond of dicht. Tot ik midden in de nacht wakker werd van een douche liep! Ook lekte de kraan in de gang en toen ik ’s morgens wakker werd stond echt heel de gang, en de kamer van Natasja onderwater!! En ook mijn kamer een beetje. Dusja, maar beginnen dwijlen en aftrekken hé :)
Gelukkig kregen we snel een nieuwe kraan van onze huisbazin. Vriendelijk vrouw, maar erg freaky op gebied van onze veiligheid!
Maar klein detail, we hebben toevallig internet in ons huisje!!! Echt handig, maar we zijn wel afhankelijnk van onze buren ;-)

Oooh maar kwas echt zo blij dit weekend dat ik een huis had… Da ge u meer kunt bewegen dan enkel in dat kleine kamertje. En ’t echt een Surinaams huis, want we een hond, een gekko, een kikker, kakkerlak en veel mieren in huis… :)
Verder ook nog vooraan een plekje waar we rustig onze hangmatten kunnen ophangen en achteraan een tuin… Er volgen later nog wel wat foto’s!!!

Dinsdag was het Onafhankelijkheidsdag van Suriname!! Tijdens de voormiddag was er een groots defilé op het onafhankelijkheidsplein. Allemaal militairen deftig op rijtjes in hun uniform in die helse zon… Pfff amai!! En ook allemaal legerjeeps reden mee in de parade. Ik vond het wel indrukwekkend om te zien. En we hebben de president gezien…
Verder stonden langs de waterkant echt heel veel kraampjes en standje met souveniers en vooral veeel eten :) Ook in de palmentuin stonden heel veel kraampjes. Was echt super gezellig en heel veel volk… En heb ook al wat mooie souvenirs gekocht…

Dit weekend trekken we met een hele grote groep, zo’n 25man naar Bigipan, een groot natuurreservaat waar vooral veel vogels en vissen te zien zijn… Dus ben wel eens benieuwd… Jullie horen wel hoe het geweest is!

Ellen! x

  • 28 November 2008 - 17:45

    Liset:

    Hee Ellen!

    Wat een heerlijk verhaal weer! Zo herkenbaar! Leuk he al die huisdieren in huis haha! Waar zitten jullie trouwens?? aan je verhaal te horen lijkt het of we de zelfde huisbaas hadden (mw Brunings??)

    Heeeeeeeeel veel plezier op Bigipan! Is zo leuk daar! Hopelijk zijn er nu wel wa vogels te spotten, ik zat in 't verkeerde seizoen haha!

    Veeeeeeeeeeeel plezier nog! X

  • 29 November 2008 - 09:08

    Annie:

    Hela!
    Ben blij voor je! :-)
    Geniet ervan!
    xx

  • 30 November 2008 - 00:34

    Hilde:

    Hey Ellen,

    Eindelijk heb ik nog eens tijd gevonden om je een bericht te st. Heb nl. nacht dus dan kan ik op internet he.

    Echt super wat je daar allemaal ziet en meemaakt, zoveel natuur en schoonheid. En nu al over de helft zitten van je bevallingen is bangelijk...
    Ik ben toch wel jaloers op jou. Hopelijk maak je nog veel mee (maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan).

    Hier in Loenhout nog steeds hetzelfde, rustig, stil en nog steeds dezelfde mensen en gebouwen.
    Wat natuurlijk niet weg neemt dat ik je enorm hard mis.
    Tot snel voor je volgende verhalen...
    Kijk er al naar uit.

    Dikke kus Hilde

  • 02 December 2008 - 10:44

    Valerie:

    Hey meisy!
    mis je !
    dikke zoen
    en doe het daar nog goed he !

    Je fietsvakantie maatje

  • 04 December 2008 - 18:17

    Nies:

    Meisje, geniet er ongelooflijk hard van! YOU CAN DO THAT! Dikke zoooeeennn... X

  • 05 December 2008 - 16:44

    Nele!:

    Hoi Ellen!

    Wat leuk dat je, je eigen plekje hebt! Ik word meer en meer jaloers op je tropische verhalen... Hier begint de winter er stillekes aan te komen en de nodige sneeuw zou ook onderweg zijn, brrr! Leuk dat je er zo erg van geniet en laat de overige 20 bevallingen maar snel komen hé :)
    Hou je goed!

    Zoen uit Amerika! x

  • 07 December 2008 - 11:51

    Kristen:

    Hey Ellen,

    Ben je het al gewoon in je nieuwe woonst? Je bent er zo te horen echt van aan het genieten, doe zo voort zou ik zeggen! Vergeet zo af en toe ook niet aan ons in het koude België te denken,he!

    Het beste nog, geniet ervan, want je zal rap terug in onze kringen vertoeven!

    Veel groeties,

    Kristen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

Late update: Oud op Nieuw

30 December 2008

Ralleigh Vallen

30 December 2008

Kerstmis...

30 December 2008

Isadow en Jaw Jaw

23 December 2008

25 Surinaamse baby's en een enorme Kerstsfeer!
Ellen

Actief sinds 05 Juli 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 74536

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: